תערוכת הריהוט בסטוקהולם 2025: המותג השוודי JOHANSON מחזיר את שנות ה-70 בגרסה מודרנית
סטוקהולם היא ללא ספק אחד המקומות היפים ביותר לקיום תערוכת עיצוב. הנופים המרהיבים, הארכיטקטורה המרתקת והסביבה הנקייה והמטופחת תורמים ליצירת אירוע שבו מצוינות בעיצוב זוכה להערכה. עם זאת, הטמפרטורות שמתחת לאפס בחודש פברואר והתנאים המושלגים הפכו את החום הפנימי למוערך יותר.
עם יותר מ-250 מציגים, בעיקר מהאזור הנורדי ומזרח אירופה, היה שפע של מוצגים איכותיים. רמת העיצוב ואיכות הייצור, לצד הצגת המוצרים באופן מרשים, הייתה גבוהה מתמיד. המותג השוודי שלנו- יוהנסון המוביל בסקנדינביה, בלט בנוכחות שלו בתערוכה והציג ביצירתיות את מוצריו בתצוגה עוצרת נשימה. בביתן מעורר השראה יוהנסון הציגו את המיטב שבעולם עיצוב הריהוט המשרדי, עם דגש על חדשנות, קיימות, פתרונות אקוסטיים, תאורה מדוייקת ויצירתיות יוצאת דופן.
צבעוניות שלא יודעת גבולות: חופש ויצירתיות
המותג JOHANSON לא רק מציע רהיטים, אלא מביא עיצובים שפותחים עולם שלם של אפשרויות. בסטוקהולם השנה, הם לא פחדו לשבור את המוסכמות ולהביא את הצבעוניות בעוצמה שלא רואים כל יום. הכיסאות, הספות ופריטי הישיבה שהוצגו, עטופים בבדים קטיפתיים, חמים ומזמינים, בעטו בכבדות של הצבעים האפורים והשקט השוודי המסורתי, והביאו עימם את הפתיחות של שנות ה-70 – צבעים נועזים כמו כתום חרדלי, כחול רויאל וירוק זית.
הם לקחו את הצבעוניות למחוזות חדשים – לא מתוך רצון להתפרץ, אלא מתוך רצון לתת מקום לכל אחד להרגיש חלק מעיצוב שהוא לא רק יפה, אלא גם אישי. כמו ילד בחנות ממתקים, שבו כל צעד מביא עמו הפתעה, וכל צבע מזמין אותך לטעום ולחוות משהו חדש.
המעצבים מאחורי הביתן
הביתן של JOHANSON בתערוכה בשטוקהולם לא היה רק מקום להציג ריהוט משרדי, מנורות ופתרונות אקוסטיים, אלא יצירת אמנות בפני עצמה. המעצבים שהיו אחראים על עיצוב הביתן, אולאף סונדין ולינה יוהנסון, הם המוחות מאחורי הפיכת החלל למעין מסע דרך הזמן – עם נגיעות של רטרו שנות ה-70 בעטיפה מודרנית. הם הצליחו ליצור אווירה שמחברת בין הפונקציונליות השבדית המסורתית לבין חדשנות ואומניות.
סונדין ויוהנסון, כמו תמיד, הציבו את האדם במרכז, ונתנו לתחושת החום והצבע להיכנס לכל פינה. הם תכננו את הביתן כך שהוא לא רק יציג את הרהיטים, אלא ייצור חוויה כוללת, שבה כל אדם יכול להרגיש שייך. עבודתם, כמו הרהיטים עצמם, לא רק מרהיבה אלא גם משרתת את הצורך האנושי והחושי – להיות חלק מעיצוב שנותן מקום לנפש וליצירתיות.
חיבוק עיצובי: רהיטים עם נוכחות ונשמה
הקולקציה החדשה של JOHANSON מביאה עימה תחושה של חום ומרווח. רהיטים בעלי נפח, עם קווים עגולים ורכים, שמזמינים את הגוף להתמקם בתוכם ולהרגיש את התמיכה המושלמת. כל פריט לא רק מציע עיצוב מרהיב, אלא גם נוחות יוצאת דופן, כאילו כל כיסא, כל ספה, נוצרו עם כוונה לחבק אותך, לא משנה מה מצב הרוח. כמו מבט חמים ביום סגרירי, כמו חיבוק אחרי יום ארוך, הרהיטים של JOHANSON נותנים למשתמש להרגיש תחושת רוגע פנימי, בשילוב עם תחושת נוכחות מרשימה בחלל. כל פריט מהמותג לא רק תורם לחוויה החומרית של החלל, אלא גם מכניס אור וטמפרמנט עיצובי ייחודי.
הפתרונות האקסוטיים של JOHANSON, בשילוב עם תאורה מתקדמת ומעוצבת, יוצרים סביבה מרגיעה ומפנקת, שבה כל אובייקט מרגיש כחלק מהסיפור הכללי של המקום. תאורה חמה וממוקדת, שמדגישה את הקווים המעוגלים של הרהיטים ויוצרת את האפקט המרגיע המושלם, מחברת את כל האלמנטים יחד ומוסיפה נופך של קסם ועידון לכל חלל.
קיימות בעבודת יד: עיצוב שמחויב לעתיד
JOHANSON לא רק מחפש עיצוב יפה, אלא גם כזה שמחויב לעתיד טוב יותר. כל פריט בתערוכה יוצר מתוך מחשבה על כדור הארץ, באמצעות חומרים ממוחזרים ומבוססי קיימות. יש משהו כמעט מרגש במחשבה על עיצוב שיכול להחזיק מעמד ולהיות יפה במשך שנים רבות – והמותג שומר על העקרונות הללו בכל פרט.
הם גם לא שכחו את המורשת השבדית – התעשייה המקומית שמביאה עימה איכות שלא מתפשרת. כל פריט שנעשה בשוודיה מדבר את השפה של החומר, של העבודה הידנית, של הגימור הבלתי מתפשר, תוך שמירה על איכות ועמידות. והכי חשוב – היצירה לא רק נהדרת למראה, אלא גם אחראית.
המותג JOHANSON: עולם של אפשרויות וצבעים
JOHANSON היא לא רק מותג, היא עולם שלם של אפשרויות. כל פריט שמוצע הוא לא סתם רהיט, אלא הזמנה לחוויית עיצוב שאין לה גבולות. המותג מצליח להביא את הרוח של המודרניות – בה כל רעיון, כל גוון, כל מרקם יכול להתממש ולהיות חלק מהעיצוב שלך. הם מצליחים להרגיש, לחוש ולהביא את הרגש שמסתתר מאחורי כל צורה וצבע. את האפשרות לחלום ולהגשים, לשלב בין יופי לפונקציונליות. כל יצירה של JOHANSON היא לא רק חפץ לעין – היא רגש, היא השראה, היא עולם שלם שמוכן להתרקם סביבך.
המותג JOHANSON בתערוכת הריהוט בשטוקהולם 2025 לא רק הציג עיצובים – הוא הציג חוויה. חוויה של צבעים, של צורות, של חיבוק, של קיימות. כל פרט בעבודתה המיוחדת של JOHANSON לא רק מדבר על עיצוב, אלא גם על עולם שבו אפשרויות אינסופיות מתממשות – לא רק דרך העיניים, אלא גם דרך הלב. JOHANSON הוכיחה שוב, שלא רק המוצרים חשובים, אלא איך הם משפיעים עלינו – העבר, ההווה והעתיד.