וקסמן מרהטת את משרדיה של הספרייה הלאומית החדשה בירושלים

 

בתמונה: נציג המותג הפורטוגלי FAMO בביקור בזמן התקנת הפרויקט

הספרייה הלאומית החדשה היא מבנה הציבור המוקפד שנבנה אי פעם בישראל. המשכן החדש לספרייה הלאומית הוא מבנה מרשים בעל ארשת אירופית עם הוויה ירושלמית וישראלית שיש לחגוג את סיום בנייתו. ("הארץ").
"הספרייה הלאומית של ישראל" היא הגוף הלאומי של ישראל המופקד על שמירת האוצרות המודפסים של המדינה ושל תרבות העם היהודי. הספרייה שוכנת בירושלים, ורשומים בה מעל לחמישה מיליון פריטי דפוס וארכיון. הספרייה שוקדת על שמירת עותקים מכל ספר המודפס באופן מסחרי בישראל. ​​​הספרייה הלאומית של ישראל נמצאת בתהליך התחדשות במסגרתו תתרחב ותתפתח לספרייה של המאה ה-21, שבונה בהתמדה אוספים פיזיים ודיגיטליים של התרבות היהודית והישראלית לדורותיה ולרבדיה, מספקת שירותים בבניין וברשת לציבור הרחב ולחוקרים בארץ ובעולם וממלאת תפקיד מרכזי ופעיל בחיי הרוח והתרבות של המדינה על כל אזרחיה, ושל העם היהודי כולו.

הספרייה הלאומית החדשה היא פרויקט רב חזון השואף ליצור מוסד מתקדם שיהיה בחזית עולם הידע והיצירה התרבותית המושתתת עליו. בנוסף לתפקידה הטרנספורמטיבי בחיי התרבות של ישראלים ויהודים ברחבי העולם, הספרייה תרים תרומה ייחודית, ביחד עם בתי אוצר מרכזיים אחרים של ידע, למאמץ האוניברסלי המתמשך לשמר, לטפח ולפתוח לציבור את נכסי המורשת התרבותית העולמית. פעילות תרבותית תוססת ויצירתיות חיוניוֹת לקיומה העתידי של מדינת ישראל, על חברתה המגוונת, ולמארג החיים הפרטיים והציבוריים בה. יש לנו כבר מדינה, בית נבחרים, צבא, כמה אוניברסיטאות ומוזיאונים ראויים, ומרכיבים נוספים של חיים במאה העשרים ואחת. מה שעדיין אין לנו – אך אנו בעיצומו של תהליך יצירתו – הוא ספרייה מודרנית שתהלום את ההיסטוריה של הארץ ואת עושרה הרוחני והאינטלקטואלי.

לשם מטרה נעלה זאת שילבו ידיים בשיתוף פעולה חסר תקדים של מעל 10 שנים משרד אדריכלי העל השוויצרי זוכה פרס פריצקר -הרצוג ודה מרון ומשרד האדריכלים המוביל 'מן שנער אדריכלים'.

מוסיפים לרזומה המרשים שלהם ברחבי העולם את ישראל. מימין: שותפים מייסדים – ז'ק הרצוג (שנושא הרצאה בבנייני האומה על הפרויקט) ופייר דה מרון; שותפים בכירים – שטפן מרבך, אסקן מרגנתלר וכריסטין בינסוונגר (צילום: © Tobias Madörin)

גאווה גדולה עבורנו לקחת חלק בפרויקט המדהים והחשוב הזה עם מותג הרהיטים שלנו -Famo. לפרויקט עתיר תקציב זה נבחר הריהוט של המותג הפורטוגלי FAMO, מבחר עמדות עבודה משותפות, משרדי הנהלה ועובדים. במשך תקופה ארוכה וקסמן תכננה סיפקה והתקינה ריהוט משרדי יוקרתי, ארגונמי, מעוצב ומוקפד בהיקף גדול ומורכב תכנונית וכל זאת בהתאמה לדרישות האדריכלים והלקוח.

תודה לכל השותפים למסע: משרד האדריכלים מן שנער, למנהלי הפרויקטים בפורן-שרים, לאלקטרה בניה ולצוות הספרייה הלאומית ובראשה אודי קפלן, מנכ"ל הספרייה, וכן לכל העוסקים במלאכת הפרויקט השאפתני העצום הזה. זכינו להיות חלק מפרויקט מלא הוד וכבוד. פרויקט יוצא דופן היורד לפרטים וביצוע אדריכלי,טכנולוגי ומוקפד.

 

בתמונה: נציג המותג הפורטוגלי FAMO בביקור בזמן התקנת הפרויקט יחד עם האדריכל אמיר מן

 

 

 

 

 

Shop Now