4 דברים חשובים שעובדים לא יודעים שהם צריכים בעמדת העבודה

מה כוללת עמדת עבודה מאורגנת היטב? לא תמיד זה ברור – אפילו לעובדים עצמם. יש ציוד ואמצעים הנראים כמובנים מאליהם, למשל: פד נוח לעכבר, או מגירת תיוק מרווחת. אולם עמדת עבודה אידיאלית, צריכה לכלול עוד כמה אלמנטים, שיכולים לסייע לעובדים גם לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר וגם להעניק להם תחושת נינוחות והנאה מהעבודה. המשיכו לקרוא וגם אתם תגלו מהם הדברים שלא ידעתם שאתם צריכים בעמדת העבודה שלכם. מדע מדויק פוגש סטייל מדויק.

מחקרים מדעיים ממשיכים לחשוף כיצד בני האדם מתפקדים ומתנהגים. לא מעט מחקרים מוקדשים גם להתנהגות ארגונית ולתפקוד העובדים במקום עבודתם וחשוב שחלק מהידע הזה יחלחל חזרה למקום העבודה. אנו עדים יותר ויותר למקומות עבודה המיישמים בהצלחה את הידע הזה וכדאי גם לכם להיות חלק מהמגמה החיובית הזו – היא יכולה לשפר את העבודה שלכם לאין שיעור.

אחד האנשים המקדישים את מיטב זמנם ומרצם לנושא הזה הוא ג'ף ראושל, מנהל העיצוב והחדשנות העולמי של Haworth, שלאחרונה זכה בפרס יוקרתי על המצאה שמשנה את חוקי המשחק בכל הקשור לתכנון ועיצוב עמדות עבודה.

אנו מנסים להגיע לאלמנטים הבסיסיים החוצים גבולות מגדר, גיל, תרבות ומשמעת", אומר ראושל. "הזיכרון חשוב. תשומת לב היא חשובה. היכולת לחשוב בצורה מופשטת חשובה. אנו בוחנים כיצד המרחב הפיזי והאובייקטים שבתוכו, יכולים לאפשר לאנשים לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.

 

מה צריכה לכלול עמדת עבודה?

1. תחושת מקום. תחושת בעלות ומקום קבוע שהוא שלך חשובה לכולם, אך במיוחד למספר ההולך וגדל של עובדים בלתי מוקצים שאין להם מרחב עבודה קבוע. מתן אלמנט בבעלות, כגון ארונית/ארגז מגירות אישי שניתן לנעול, או ריהוט משרדי איכותי כגון כיסא ארגונומי שניתן לכוונו למידות העובד בהתאמה אישית, יכולים לסייע בהקניית תחושת שייכות וקביעות. חשוב לספק לעובדים מקום להניח חפצים קוגניטיביים, המסייעים לזיכרון ולתחושת מטרה. למשל: תמונות של המשפחה ו/או של חיית המחמד האהובה, לוח שנה עם תאריכי יום הולדת וחגים ואפילו לוח מודעות נעיץ – כל אלו מסייעים לזיכרון העובד ותחושת הבעלות.

2 . שטח לא מוגבל. ארגונים מחפשים באופן תמידי, חללי פנים משתנים ומודולריים, משום שלא ניתן למלא ולנצל את כל החלל בריהוט קבוע, או שיהיו מפוזרים בחלל רהיטים המפריעים לעובדים שלהם. יש לבחור ריהוט המעניק לעובדים מבחר אפשרויות ובחירה במיקום ובחלל, דבר שיכול לעזור במיקוד ושיתוף פעולה וגם לספק תחושת שליטה – אחד המרכיבים המרכזיים של שביעות רצון העובדים.

3. ניהול נכון של גירויים והסחות דעת. קיומן של הסחות דעת היא התלונה המשרדית המובילה, בקרב עובדים בארגונים בכל גודל. עם זאת, כמה הסחות דעת קלות יכולות לשמש גירוי יצירתי ולהועיל לביצוע למשימות מסוימות. זה מסביר מדוע אנשים יכולים ולעיתים קרובות מעדיפים, לעבוד בבית קפה: רעש הרקע מועיל למשימות קוגניטיביות שונות הדורשות חשיבה רחבה והעלאת אפשרויות ורעיונות יצירתיים. משימות אלו מפיקות תועלת מכך שהן מתבצעות בסביבה בה יש גירויים בלתי צפויים ולא רלוונטיים. הדבר לא נכון לגבי משימות מתכנסות, או ממוקדות, הנעשות טוב יותר בבידוד ובשקט. זו אחת הסיבות שהמושג "מרחבי עבודה המבוססים על פעילות" הפך להיות כל כך פופולרי ועיקרו הוא מתן מרחב מתאים למשימה העומדת על הפרק.

4. חשיבה מוצגת. עם פירוק והצטמצמות חלל העבודה, אובדים משטחים אופקיים ואנכיים כאחד. פעולה זו מקטינה את השטח המאפשר לאנשים לראות דברים ולעבד אותם ויזואלית וחבל, משום שהצגת מידע ורעיונות יכולה להיות המפתח לפתרון בעיות מסובכות. זוהי גם דרך יעילה לזהות דפוסים ומגמות ולזהות מה חסר. ג'ף ראושל מאמין שלוחות אלקטרוניים או ידניים, הם כמה מהכלים הפשוטים אך המשפיעים ביותר על הצלחת המשימה/העבודה השוטפת. "לוחות מאפשרים לאנשים לראות את כל המידע הרלוונטי בבת אחת ולשפר את יכולתם לפתור בעיות ולפעול כהרחבה של הזיכרון האישי והקבוצתי", הוא אומר.

 

הפתרון המהפכני לשיפור עמדות עבודה

Bluescape הוא כלי שיתוף פעולה ויזואלי חדשני זוכה פרסים, שג'ף ראושל הוא הממציא העיקרי שלו. הכלי עושה שימוש פורץ דרך בטכנולוגיה על-מנת להעלות את החשיבה המוצגת, לרמה חדשה. ה Bluescape זכה ב- Haworth בפרס הטוב ביותר בתערוכה ב- NeoCon ובפרס ה- ASID הלאומי לחדשנות, בשל היכולת שלו להוות מרחב עבודה אינסופי ושיתופי שנועד להאיץ את קבלת ההחלטות על ידי כך שהוא מאפשר לכל אחד ליצור, לתקשר, לדמיין, לארגן ולתכנן כמעט כל דבר, בכל מקום ובכל זמן.

 

ומהו הדבר החשוב ביותר שיש לזכור?

"צריך לראות את מקום העבודה כנכס לעובדים ולהיפך, לעומת ההוצאה לארגון", אומר ג'ף. "עם המחסור הנוכחי בכוח אדם, שמירה על אנשים טובים חשובה יותר מאי פעם. חלק מזה הוא סביבת עבודה שתתמוך באנשים לבצע את עבודתם".

Shop Now