הצבעים של TRUE 2019 - הרכבת הפאזל בעיצוב CMF

הצבעים של TRUE 2019 - הרכבת הפאזל בעיצוב CMF

הצבעים של TRUE 2019 - הרכבת הפאזל בעיצוב CMF
מדי שנה מחכים כל העוסקים בעיצוב למוצא פיה של חברת TRUE - אילו פלטות צבעים יככבו השנה? אילו שילובי חומר תמציא החברה? מה תהיה ההשראה של מובילת הדעה?
בפברואר 2019 הוכרזו סוף סוף פלטות הצבעים החדשות, שנבחרו בקפידה על ידי Parisotto + Fomenton Architetti, שהציגו שילובים מדהימים של צבע, חומר וגימור. כולנו זוכים לראות את התוצאה הסופית של תהליך ארוך מאוד, אבל איך בעצם זה קורה? כיצד נבחרים הצבעים והחומרים? המאמר הבא סוקר את תהליכי העבודה המרתקים שבבחירת הצבעים והחומר.
הרכבת הפאזל בעיצוב CMF
עיצוב צבע, חומר וגימור (מוכר גם כעיצוב CMF), הוא תת-התמחות במקצועות העיצוב, המתמקד בשלושה אלמנטים של משטח: צבע, חומר וגימור, ומספק היבט פונקציונלי ורגשי למוצר המוגמר.


משימותיו של מעצב CMF נעות ממחקר ומחשבה יצירתית, דרך פיקוח על ייצור המוצר, ועד הוצאת הפרויקט לפועל ותכנון אסטרטגי. מעצבי CMF חייבים להכיר היטב את כל המגמות החדשות והחידושים בתהליכים ובסוגי החומרים הקיימים, ולרוב הם יגיעו מתחומי עיצוב שונים, ויהיו בעלי זיקה ייחודית לצבעוניות, לאופנה ולמגמות בתחום.


CMF - ההקשר הרגשי
כדי לפרש את העולם המקיף אותנו אנחנו משתמשים בחמשת החושים שלנו: ראייה, שמיעה, טעם, ריח ומישוש. 80% מהמידע שהמוח שלנו אוסף מתקבל בעזרת החושים, ולכן המראה והתחושה של החומרים חשובים ביותר - הם מספקים לנו המון מידע: רקע תרבותי, תפיסה אסתטית, השפעות משתנות, מסורת ועוד, כפי שהגדירה Liliana Becerra ("עקרונות היסוד בעיצוב CMF"): "בעת שימוש בעיצובי CMF, ההקשר הוא הכל. הבנת ההקשר ומינופו הנכון יכול לעשות את ההבדל בין מוצר מוצלח לכושל".



CMF - ההקשר הפונקציונלי
בבחינת ההקשר הפונקציונלי נלקחים בחשבון האספקטים הבאים: פרופיל הצרכן, סביבה פיזית (החלל בו יבוצע שימוש פונקציונלי במוצרים, קטגוריות מוצר והחדשנות של המוצר).
יצירת CMF - מגמות, אסטרטגיה, פלטות
תהליך יצירת ה-CMF מורכב משלוש נקודות עיקריות:

1. מעקב אחר מגמות:
התהליך כולל יצירת לוחות השראה, למידת מגמות סוציו-תרבותיות ואסתטיות, שפות עיצוב ויזואלי, למידת מגמות גדולות (גישות סוציו-תרבותיות ודינמיקה כללית), למידת מגמות קטנות ואף תחזית מגמות.

2. אסטרטגיית CMF:
ביצירת האסטרטגיה המובילה את התהליך נעשה שימוש במדד ה-CMF, המודד תכונות פונקציונליות, רגשיות וניטרליות. אסטרטגיית CMF פועלת על ציר האספקטים הפונקציונליים והאספקטים הרגשיים: פונקציונלי מאוד --------------- רגשי מאוד:


3. יצירת פלטות צבעי ה-CMF:
השלב האחרון כולל עיצוב צבע, עיצוב חומר ועיצוב גימור.
הצבע הוא לא רק ליבה של היצירה הוויזואלית בכל אספקט של הטבע, אלא הוא מתפקד גם כליבת האומנות, התמונות, העיצובים והסביבה. בניסיון לתאר צבעים במונחים מוחשיים, עסקו פילוסופים, ציירים ומדענים רבים.


כל צבע מורכב מגוון, בהירות ורוויה.
גוון: נבחרת משפחה המכילה 12 צבעים, שיחד מרכיבים את ספקטרום הצבעים המלא, המתקדם בהדרגה סביב גלגל הצבעים העיקריים:
3 צבעים עיקריים
3 צבעים משניים
6 צבעים שלישונים

בהירות: הבהירות מודדת את רמת החלק היחסי בו עורבב השחור או הלבן בגוון מסוים. הוספת צבע לבן גורמת לבהירות גבוהה יותר (יוצרת גוונים בהירים) והוספת צבע שחור גורמת לבהירות כהה יותר (יוצרת גוונים כהים).
רוויה: רמת הרוויה מתייחסת לטוהר או לחדות הגוון. גוון שהוא 100% רווי משמע שלא הוספו כלל צבעים אפורים לגוון והצבע טהור לחלוטין. הקיצוניות השנייה היא גוון שהוא 0% רווי ומשמעו אפור בהיר. ככל שהגוון רווי יותר (קרוב ל-100%), הצבע יראה לנו חד יותר או בוהק יותר.




יצירת CMF - עיצוב חומרים וגימור

אף שעיצוב ופיתוח חומרים הוא תחום חדשני, לעתים הוא משמש כליבה בעיצובו ובזהותו של מותג שלם. השאיפה בתהליך עיצוב החומרים היא לייצר פתרון המתאים לדרישות הטכניות של המוצר ולמגמות העיצוביות השונות.
לאחר בחירת החומר מתחיל תהליך עיצוב המשטחים, הכולל את עיצוב הדפוסים, הגרפיקה ושטח הפנים במוצר. תהליך הגימור מתמקד במראה ובמגע הסופי, והוא מונחה לרוב לפי מאפייני החומר ושיטות הייצור.

הבחירה של וקסמן
TRUE שחררו לאוויר העולם ארבע פלטות צבעים לשנת 2019, ואנחנו בוקסמן בחרנו להציג באולם התצוגה שלנו מוצרים מהפלטה שנקראת SEAMLESS INTEGRATION, ובה מושם דגש על פונקציונליות קריאטיבית.
הקונספט של עיצובים מולטי-פונקציונאליים תופס תאוצה בעולמות העיצוב, וכך גם TRUE יצאה עם קו מוצרים שהם מצד אחד תכליתיים אך יש בהם גם קריצה משחקית, שמותחת את הגבולות ועושה שימוש יצירתי בחומרים יוצאי דופן.
העיצובים שבחרנו להציג באולם התצוגה שלנו מסקרנים ומגרים את החושים. טקסטורות ייחודיות בגווני הפלטה מעניקים לכל מרחב עבודה אמירה ייחודית ולכל מוצר אופי משלו.